top of page

28.4.2021- Izpraznitev

Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 12,44-50)

Tisti čas je Jezus zaklical: Kdor vame veruje, ne veruje v mene, temveč v njega, ki me je poslal. Kdor vidi mene, vidi njega, ki me je poslal. Jaz sem prišel na svet kot luč, da nihče, kdor vame veruje, ne ostane v temi. Če kdo moje besede sliši in jih ne spolni, ga jaz ne sodim; nisem namreč prišel, da bi svet sodil, ampak da bi svet zveličal.

Kdor mene zaničuje in ne sprejema mojih besed, ima nad seboj sodnika; nauk, ki sem ga oznanil, ta ga bo sodil poslednji dan. Jaz nisem govoril sam od sebe, ampak Oče, ki me je poslal, on sam mi je dal zapoved, kaj naj rečem in kaj naj oznanim. Vem, da je njegova zapoved večno življenje. Kar torej jaz govorim, govorim tako, kakor mi je rekel Oče.



Današnji evangelij nama predstavi samozatajevanje kot pogoj za resnično polnost. »Kdor vame veruje, ne veruje v mene, temveč v njega, ki me je poslal. Kdor vidi mene, vidi njega, ki me je poslal.« Jezus se je izpraznil samega sebe. On je poln Očeta in razodeva Očeta. Noče uveljavljati samega sebe, ampak hoče ugajati Očetu, izvrševati Očetovo delovanje, njegove besede in dela kažejo Očeta.

To je temeljna zakonitost duhovnega življenja: »Kdor hoče hoditi za menoj, naj se odpove sam sebi…« Nenehno se moramo poslavljati od svojih zamisli, načrtov in okusov. Ne zanimajo nas naši načrti, ideje in okusu, ampak nas zanimajo zamisli, načrti in okusi Kristusa in Boga. Naše besede se navdihujejo pri Njegovih mislih, načrtih in okusih. Ko smo pozorni na svojo vest, smo povabljeni v razločevanje tega kar prihaja od našega ošabnega in sebičnega jaza, se temu vedno znova odreči in se boriti za Božji načrt, njegove okuse in zamisli. Zanimiv je Božji načrt in njegove zamisli, ne naš načrt in naši okusi.

V takšnem iskrenem in preprostem samozatajevanju bomo našli izredno polnost Boga, ki ga bomo lahko prinašali vsem, ki se obračajo na nas. Lahko jim bomo posredovali Njegovo luč, ne naše lastne brlivke. »Kdor vame veruje, ne veruje v mene, temveč v njega, ki me je poslal« Tudi mi do določene mere lahko rekli, da kdor posluša nas, najde Božjo luč, ne pa proizvoda naše male pameti. »Kdor vidi mene, vidi tistega, ki me je poslal.« Če sem resnično v službi Gospoda, bo tisti, ki me vidi, videl Gospoda in ne mene. Z njim sem tudi jaz Luč sveta.

34 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page